بنز ده تن
بنز ده تن
کامیون ۱۰ تن (باری و کمپرسی) کامیون بنز ۱۰ تن یا بنز ۱۹۲۴ توسط ایرانخودرو دیزل تولید میشود. (سال ۱۴۰۱) کامیون های بنز ۱۰ تن در ایران در دو سری باری و کمپرس تولید میشود که نسخه کمپرس و باری تنها از نظر طول شاسی با یکدیگر متفاوت هستند و دیگر در تمام بخش ها مشابه یکدیگر اند. کامیون بنز ایرانخودرو پس از خرید باید تغییراتی در بخش فنر، دیفرانسیل، سیستم اگزوز، کاربری مانند کمپرس و باری و چرخ های آن داده شود تا آماده کار گردد.
خستین تولید این سری در سال ۱۹۵۹ در آلمان و برای مصرف داخلی انجام شد ولی تولید برای صادرات آن تا سال ۱۹۹۵ ادامه داشت. سری ال صادرات بسیار موفقی داشت و بهسرعت در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی مشهور شد و بکار قرار گرفته شد. مرسدس بنز ال ۱۹۲۴، ساخت ایران خودرو دیزل مدلهای سبکتر که برای مسافتهای کوتاه و ساختوساز بود در کارخانه شهر مانهایم، و مدلهای سنگینتر برای مسافتهای طولانی در کارخانه شهر گاگناو تولید میشدند.[۱] در سال ۱۹۶۲، مدل ۱۹تنی با قدرت بیشتر، با نام L334C ساخته و بهطور عمده صادر شد. سری ال همچنین در ایران، بهطور فراوان وارد و پس از مدتی در داخل ایران تولید شدند و به بنز مایلر معروف شدند. هماکنون، ایران خودرو دیزل، این سری را در دو مدل ۲۶۲۴ و ۱۹۲۴ با نام خاور، تولید میکند.[۲] مدل ۲۶۲۸ نیز دیگر تولید نمیشود. مرسدس بنز LAK 2624 نوع سه دیفرانسیل میباشد و احتمالاً هنوز ۲۶۲۸ سه دیفرانسیل در ایران مانده باشد که کاربرد غیر شخصی دارد. ادامه تولید این کامیونها با تغییراتی در قسمت پیشرانه و جعبه دنده، همچنین نصب هواکشهای بزرگتر به همراه حفاظهای فلزی جلو، عقب و طرفین در ایران ادامه دارد.
مرسدس بنز مایلر در ایران، از سال ۱۳۳۸ تاکنون در حال تولید است. بیشتر این کامیونها با رنگ نارنجی تولید شده است. مدلهای تولید شده در ایران: ۹۱۱ سبک ترین نسخه تولید شده در ایران بنز ۹۱۱ است که ۱۱۰ اسببخار تولید میکند و ۹ تن وزن ناخالص آن است. این نسخه در سال ۱۳۴۱ در خط تولید خاور قرار گرفت ؛ این نسخه از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۶۳ تولید شد
دیدگاه ها (0)