آرمیچر استارت
آرمیچر استارت
این قطعه در مرکز شفت خود دارای پرههای چک است که سیم پیچ در داخل این هسته پیچیده شده و دو سر سیم پیچ به کالکتور متصل به سر شفت وصل است. وظیفه این قطعه ایجاد حوزه مخالف حوزه بالشتک است. در این زمان قطبهای هم نام همدیگر را میرانند و باعث چرخش آرمیچر میشود.
آرمیچر هم وظیفه تولید میدان مغناطسی را دارد و وسط موتور استارت قرار میگیرد و دوران خواهد داشت. چرخش آرمیچر در حقیقت باعث چرخش دنده استارت شده و در نهایت چرخش دنده استارت و درگیر شدن آن با فلایول (همان چرخ طیار یا لنگر که روی میللنگ است) باعث روشن شدن موتور اصلی اتومبیل میشود.
یک آرمیچر از ۴ قسمت تشکیل شده که عبارتند از: ۱-کلکتور که از یکسری لایههای مسی تشکیل شده و برق از زغال به این کلکتورهای منتقل میشود. هر یک از لایههای مسی را «لامل» میگویند. ۲-سیمپیچ که به هر یک از لاملهای کلکتور متصل شدهاند. ۳-هسته که دقیقا از وسط آرمیچر عبور میکند و از ابتدا تا انتها کشیده شده است. دنده استارت و کلاچ در انتهای همین هسته قرار دارد. ۴-شافت که آن هم در وسط آرمیچر قرار گرفته است و کلکتور دور آن قرار میگیرد.
دیدگاه ها (0)